.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یادداشت دکتر سمیه قاسمی طوسی در استقبال از نقش آفرینی زنان در انتخابات ؛
درسایه ماندن زنان آگاه و شجاعی که می‌توانستند در ادوار مجلس در مازندران نقش‌آفرین باشند تاسف بار است / حضور ده تا بیست درصد نماینده زن از مجموع ۲۹۰ وکیل، به غنای قوه قانونگذاری کشور خواهد افزود/ زنان و دختران جوان استان با توجه به اصل « انتخاب اصلح » برای تشکیل مجلسی مطالبه‌گر، کارآمد و حق‌گو به نامزدهای زن حوزه های انتخابیه خود رای دهند
شمال نیوز : برای زنان و مردانی که گام نخست را برای تشکیل مجلس دوازدهم برداشتند موفقیت آرزو دارم و در ادامه و در پیوند با ضرورت حضور موثر زنان در جامعه و ایفای نقش و رسالت سیاسی و اجتماعی خود چند نکته را لازم به طرح می‌دانم ....
درسایه ماندن زنان آگاه و شجاعی که می‌توانستند در ادوار مجلس در مازندران نقش‌آفرین باشند تاسف بار است / حضور ده تا بیست درصد نماینده زن از مجموع ۲۹۰ وکیل، به غنای قوه قانونگذاری کشور خواهد افزود/ زنان و دختران جوان استان با توجه به اصل « انتخاب اصلح » برای تشکیل مجلسی مطالبه‌گر، کارآمد و حق‌گو  به نامزدهای زن حوزه های انتخابیه خود رای دهند

شمال نیوز / سمیه قاسمی طوسی - فعال فرهنگی اجتماعی : فرصت پیش‌ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامیِ جمعه ۱۱ اسفند به پایان رسید و برابر اخباری که از سوی ستاد انتخابات استان مازندران اعلام شد حدود ۱۵۰۰ نفر در ۹ حوزه انتخابیه استان نام‌نویسی کردند که حدود ۱۵۰ تن از این افراد، زن هستند.

 

این اعلام حضور را به فال نیک می‌گیرم و برای زنان و مردانی که گام نخست را برای تشکیل مجلس دوازدهم برداشتند موفقیت آرزو دارم و در ادامه و در پیوند با ضرورت حضور موثر زنان در جامعه و ایفای نقش و رسالت سیاسی و اجتماعی خود چند نکته را لازم به طرح می‌دانم؛

 

 

اول این‌که جای تأسف است که از استان مازندران طی ۴۴ سال گذشته و  ۱۱ دوره مجلس شورای اسلامی، حتی یک نماینده زن راهی مجلس نشد. این تأسف نه با هدف تخفیف نقش و عملکرد نمایندگان مرد ادوار مجلس استان که به‌خاطر درسایه ماندن زنان آگاه و شجاعی است که می‌توانستند در ادوار مجلس نقش‌آفرین باشند اما بنا به هر دلیلی تا امروز، جامعه از خدمات آنان محروم ماند.

 

 

نکته دوم این‌که حضور زنان در ادوار مجلس شورای اسلامی از دیگر استان‌ها نیز به نسبت جمعیت حدوداً ۴۹ درصدی آنان، ناچیز بوده است و امیدواریم این سهم اندک،  در انتخابات آتی جبران شود و شاهد حضور بیست تا سی درصد نمایندگان زن در پارلمان بعدی باشیم امری که در بسیاری از مجالس کشورهای دنیا، اتفاق می‌افتد.

 

نکته سوم و مهم این است که استان مازندران همان‌گونه که در نیروی انسانی تحصیل‌کرده، ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های مختلف، دختران و پسران حائز رتبه در المپیادهای علمی جهانی و مدیرانی در سطوح ملی سرآمد است، سرمایه ارزشمندی دیگری دارد به نام فعالان زن که در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی حضوری موثر دارند اما به اندازه جایگاه خود دیده نمی‌شوند و حتی برای جامعه زنان استان نیز غریب و ناآشنا هستند و لازم است این حصار در جایی بشکند و شاهد حضور بیشتر این دسته از زنان در کرسی‌های انتصابی و انتخابی باشیم و انتخابات مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا، یکی از بهترین فرصت‌ها برای تحقق این رویا است.

 

ضمن آرزوی موفقیت برای همه نامزدها در انتخابات مجلس و تحقق «انتخاب اصلح» و تشکیل مجلسی مطالبه‌گر، کارآمد و حق‌گو توصیه من به زنان و دختران جوان استان این است که تلاش کنند ظرفیت‌های عظیم زنان استان را که در هر حوزه انتخابیه، اعلام حضور کردند و نامزد انتخابات مجلس شدند بشناسند و درصورت باور به صلاحیت آنان برای ایفای نقش نمایندگی، به آنان رأی بدهند.

 

 

«خانه ملت» در یک دوره چهار ساله، علاوه بر فعالیت‌های معمول و قانونی، اقدام به تصویب قوانینی با محوریت جامعه زنان می‌کند و حضور ده تا بیست درصد نماینده زن از مجموع ۲۹۰ وکیل، به غنای قوه قانونگذاری کشور خواهد افزود و همچنین پیگیری مطالبات زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست، خودسرپرست و زنان سرپرست خانوار با حضور چند نماینده زن در میان نمایندگان استان، تسریع خواهد شد.

 

البته برای تحقق این هدف فعالیت هدفمند و هوشمندانه تشکل‌های مختلف زنان و همچنین زنان شاخص در حوزه‌های گوناگون  استان مازندران و استفاده از فضای مجازی برای افزایش آگاهی همه مردم به‌ویژه جامعه زنان اهمیت و اولویت دارد.

 

نکته آخر این‌که هدف اینجانب جنسیّت‌محور کردن انتخابات و رأی دادن به زنان بدون توجه به صلاحیت‌های فردی نیست. آنچه که من به‌عنوان یک زن بر آن تأکید دارم این است که جامعه رأی‌دهندگان استان از نگاه تاریخی مردسالار فاصله بگیرد و اگر در بانویی، قابلیت و صلاحیت حمل وظیفه و تکلیف سنگین نمایندگی را دیدند، در رأی‌دادن به آن بانو تردید نکند و یقین دارم در میان افرادی که اقدام به پیش‌ثبت‌نام کردند، چنین زنانی کم نیستند.  

 

هدف نهایی این است که ضمن این‌که شاهد تحقق «انتخاب اصلح» در انتخابات روز جمعه ۱۱ اسفند و شکل‌گیری مجلسی شجاع و مردم‌پناه هستیم، ترکیبی منطقی و معقول از نمایندگان زن و مرد را از ۹ حوزه انتخابیه مازندران به مجلس بفرستیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محسن 25 مرداد 1402
ممنون که نظرات همسر گرامیتان را تیتر کردید جناب رمدانی
بابلی 25 مرداد 1402
حاج عباس تیز کرده خانم رو بفرسته مجلس تا دوباره وارد حاکمیت بشه و عذابی که از حمایت از برادر محسن سرش اومده رو جبران کنه و پوشش بوده
آحاد مردم جامعه 25 مرداد 1402
انشاالله این دوره خانم دکتر عالیه زمانی از حوزه انتخابی شهرستانهای ساری و میاندرود به مجلس راه پیدا می‌کنند
نوری قارنسرایی 25 مرداد 1402
انتخابات مجلس دوازدهم عملا دکتر عالیه زمانی از ساری انتخاب مردم بود ولی نفهمیدیم چرا فرد دیگری معرفی شد .این دوره با رای بسیار بالا این اتفاق تاریخی می افتد و خانم دکتر زمانی راهی مجلس می‌شود.
حسینی 25 مرداد 1402
درود بر خانم دکتر طوسی یادگار سردار شهید طوسی .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.